Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2008 22:03 - Немската преса за "Дунав мост 2"
Автор: geryordanova Категория: Политика   
Прочетен: 2351 Коментари: 8 Гласове:
0



image


В Брюксел в крайна сметка бе одобрен предпочитания от София, а не от Букурещ, маршрут, смятан за икономически по-смислен. На срещата на европейските министри на транспорта на о-в Крит през 1994 г., където бе взето решение за десет приоритетни общоевропейски инфраструктурни проекти, идеята за видинския мост срещна също подкрепа като централен обект на "Коридор номер 4", създаващ бърза връзка от Дрезден, през Прага, Бърно, Братислава, Будапеща, Сегед, Тимишоара и София до Солун и Истанбул.
Това пише на повече от половин страница в днешния си брой авторитетният консервативен всекидневник "Франкфуртер алгемайне цайтунг" за строежа на "Дунав мост 2" между Видин и Калафат. В статията освен за най-големия в историята на българския крайдунавски град проект, се говори и за историческото минало на Видин по време на Османската империя и за крепостта баба Вида.
По-внушително, разбира се, зазвучава всичко, когато се осъзнаят историческите пейзажи, през които ще води този трансконтинентален дълъг път: Саксония, Бохемия, Моравия, Панония, Банат, Малко Влашко, Балкана, Македония по пътя към Солун и Тракия по пътя към Истанбул. Игленото ухо на тази шосейна връзка е и остава Видин, където досега Дунав се пресича само от един малък ферибот.
Преодоляването на съпротивата от Букурещ се оказа  обаче трудно 
Малко след като тогавашният румънски президент Емил Константинеску през месец май 1999 г. сигнализира за готовността на страната си за компромис, Траян Бъсеску, по онова време министър на транспорта, а сега сам държавен глава, заяви, че и дума не може да става за мост Видин-Калафат. Проектът се отлагаше година след година и дълго време историята на построяването на моста във Видин се въртеше около въпроса, как не се строи мост. Едва през януари 2000 г. България и Румъния подписаха споразумение за строежа, а над 7 години по-късно, на 30-ти януари 2007 г. бе подписан и Договора с испанската компания "Фоменто де конструсионес и контратас", която да строи моста. През месец май миналата година българският министър-председател Сергей Станишев пристигна за символичната първа копка във Видин. Сега вече нямало връщане назад, оповести правителственият ръководител тържествено и придружаващите го посланици го аплодираха. Междувременно дори самите видинци започват да вярват, макар и досега и следа да няма от строителни работи, тъй като още не са извършени редица геологически и екологически проучвания.
И във видинското кметство цари оптимизъм
Испанците вече започнали да набират работна ръка, започнат бил вече строежа на бетонна база в близост до строежа, информира областният управител Кръстьо Спасов. Той се надява, че за местните строителни фирми ще има по-малки поръчки, най-вече за построяването на околовръстно шосе около Видин. 
Все още безработицата в 34-те села на областта е около средно 15 на сто и по този начин - два пъти по-висока от средната за страната. Управителят обаче се надява, че отдалечеността на българските общини по дунавския бряг някой ден ще се превърне в предимство. С граничещите местни управи в Румъния и Сърбия вече имало планове за обединяване в еврорегион.



Тагове:   дунав,   мост,   немската,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miralyub - Ох, ти ми бръкна в сърцето, щото това ...
27.03.2008 22:41
Ох, ти ми бръкна в сърцето, щото това е моят град. Само да кажа, че за "строители" на моста досега се пробваха цели 5-ма БГ транспортни министри и цели 3 правителства...
цитирай
2. geryordanova - @miralyub
27.03.2008 22:45
Има светлина в тунела!
цитирай
3. анонимен - По-добре да пишат за нас в контекста ...
27.03.2008 23:13
По-добре да пишат за нас в контекста на "Дунав мост", отколкото за това колко изкусно умеем да крадем дамската чанта на комисарката, която ни защитава като потребители и която е наша сънародничка или пък как наши сънароднички са използвани за забавление на цирковите животни в Италия!
Няма начин да няма начин за "Дунав мост 2". Прав си, миролюб, че толкова много хора се биеха в гърдите, че ще го построят този мост, а така и не го виждаме и в ден днешен, но след като Брюксел стои зад проекта - НЯМА ЛАБАВО! Видяхте какво стана с еврофондовете или пък с проверката на автомагистрала "Тракия".
Асен
цитирай
4. kvartala - Надеждата умира последна.
27.03.2008 23:21
http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=449778
цитирай
5. mph - *
28.03.2008 12:42
Много оптимисти, много нещо! Аз пък си мисля, че този сериал още не е свършил.
цитирай
6. анонимен - Още преди да бъде построен, мостът ...
28.03.2008 19:51
Още преди да бъде построен, мостът вече е "потънал" в българското корупционно блато!
цитирай
7. kvartala - Дано
29.03.2008 23:37
Дано не си прав анонимен. Никой оцеляващ във Видин не би искал да е така.
цитирай
8. анонимен - Видин си е "северозападналия ...
30.03.2008 00:17
Видин си е "северозападналия район" на България. Лошото е, че с тези "темпове" на развитие в обозримо бъдеще всеки район на България ще е западнал. Не обичам да съм песимист, но това е най-реалното оптимистично виждане за "бъдещето" на България. И с мост, и без мост кризата ще е тотална!
цитирай
Търсене